maanantai 30. toukokuuta 2016

Laatuaikaa // Quality time

Sunnuntai on meidän huushollissa tituleerattu treffipäiväksi, sitä ei uhrata millekään muulle, ellei ole aivan pakko. Sunnuntaisin siis vietetään laatuaikaa kahden kesken, käydään syömässä ulkona tai tehdään jotain muuta mukavaa. Arkipäivisin ei paljoakaan jää aikaa toisen kainalossa köllimiseen kun työ lohkaisee vielä toistaiseksi aika ison osan päivästä. Eikä me varmasti olla ainoita pariskuntia joilla aika on näin kortilla, toivottavasti ei kuitenkaan olla ainoa pariskunta, joka viettää treffipäiviä.

Eilinen sunnuntai olikin oikein mukava. Aamulle oli sovittu yhteiset painitreenit kisahallille, ja sieltä kun päästiin niin oli kovin pilvinen sää, ja päätettiin että olisi oivallinen hetki pienelle siivousoperaatiolle kotona ennen kuin lähdetään ulos. Myöhemmälle oli luvattu auringonpaistetta, ja ajateltiin että mennään sitten ulos kävelemään kun alkaa paistaa. Jesse kuitenkin sai ajatuksen, että jos ostaisi nopeasti kalastusluvan netistä ja mentäisiin sitten hetkeksi kokeilemaan kalaonnea merenrantaan, ja niinhän sitä sitten mentiin.

Kävelymatkalla bongattiin nurmikolta tepastelemasta linnunpoika, joka tuntui olevan eksyksissä. Hyvin nopeasti kuitenkin selvisi kenen lapsi se on, kun lokkimamma melkein hyökkäsi kimppuun. Se ajoi kaikki kävelijät loitommalle hyvin äkäisesti, niin että itse lähdin juoksemaan karkuun.


Eväiksi tein tonnikala-kasviswrappeja, joista tuli ihan hurjan herkkuja! Jesse sanoi että oli tosi hyviä!


Kalaakin tuli. Kuha se sieltä, mutta päästettiin se takaisin mereen, kun oli alamittainen, eikä ollut jäänyt kovin pahasti koukkuun kiinni. Naureskelin, kuinka kylmänrauhallinen Jesse oli kalastaessaan, itse olisin kiljahdellut yhtäaikaa paniikista ja riemusta jos olisin saanut kalan.


Tuo kuha se jäikin kesän ensimmäisen kalareissun ainokaiseksi, eli mukaan ei lähtenyt mitään, mutta aivan hurjan mukavaa oli silti. Piknikreissun lopuksi lokki yritti vielä kakata meidän päälle, mutta onneksi suurin pommi osui vain meidän viereen. Aikamoisia lintukokemuksia yhdelle päivälle riittikin.

Kävelymatkalla kotiin, minut valtasi todellinen hyvänolontunne. Aina välillä sitä oikein pysähtyy ajattelemaan sitä, kuinka onnellinen onkaan. Siinä kävellessä vierekkäin rakkaan kanssa kaikki oli niin hyvin, aurinko paistoi ja massut olivat herkkueväitä täynnä. Täydellinen treffipäivä.

Parisuhdetta täytyy muistaa hoitaa, siitä täytyisi pitää aina yhtä hyvää huolta, kun on pitänyt sen alkaessakin. Muistakaa käydä treffeillä, tehkää toisillenne eväitä ja kehukaa kalasaalista. Ostakaa silloin tällöin vaikka kukkia, tai peskää pyytämättä lautaset. Arjen pienistä teoista ja yhteisestä mukavasta ajasta on parisuhteen onni tehty.

---------

Sundays are our hot date days and yesterday was no exeption. We woke up at 7 am and did some morning Jiu Jitsu at Kisahalli. After that, we went home to tidy up a bit since it was so cloudy outside and planned to go out when it starts to shine again. Jesse got an idea to go fishing, so we did. I made some tuna veggie wraps for our picnic meal. Jesse got one fish but we had to let the fish go since he was too small (under 42 cm). Right before we left home a seagull tried to bomb us with poo. While walking home I realised how perfect our day had been and almost started crying cause I was so happy. It's super important to have these date days in a relationship. Otherwise we wouldn't have almost any time to spend together. So always remember to take care of eachother and your relationship! That's all.

---------

TERVEYDEKSI! // For your health!

-Natasa

maanantai 23. toukokuuta 2016

Halloumi-kesäkurpitsawrap // Halloumi zucchini wraps

Voiiii juku! Nyt oli hyvää. Halloumi on mun uusi hullastus.. (Hullaantuminen+ihastus) ja nyt sen tein, niin herkullisen käärön että heikoimpia hirvittää. No eikä, kaikki varmaan tykkää tästä. Käärö ei siis sisällä lihaa, vaan herkullisia kasviksia ja halloumijuustoa. Antakaas kun kerron miten yksi herkullinen wrappi syntyy:

-Halloumia 3 viipaletta pannulla paistettuna
-Kesäkurpitsaviipaleita 3 pannulla paistettuna (saman kokoisia kuin halloumit)
-Chilimajoneesia
-Puolikas avokado
-Salaatinlehti
-Punakaalia
-Turkkilaista jogurttia 1-2rkl
- Matbutcha kastiketta
- Korianteria
-Tortillalätty


Paistele juustot ja kesäkurpitsat pannulla niin että ne ihanasti ruskistuvat. Laita tortillalätty lautaselle ja pursuta päälle chilimajoneesia 1-2rkl. Lisää päälle kypsän avokadonpuolikkaan viipaleet. Asettele salaatinlehti, punakaalisössö ja paistetut halloumit ja kesäkurpitsaviipaleet paikalleen ja lisää päälle jugurtti ja matbucha. Matbuchan tilalla voi käyttää jotain muuta tomaattista kastiketta. Lisää korianteri päällimmäiseksi. Kääri, (leikkaa), nauti.


Tästä kokeilusta tuli ehdottomasti uusi lemppari! Jos maistuis varmaan sullekin niin kokeile! Thumbs up!

--------------

1 wrap contains

-Halloumia (3 slices per wrap)
-Sliced zucchini (also 3 slices, similar size to halloumi)
-Chili mayonnaise
-Half avocado
-Lettuce
-Red cappage
-Turkish or greek youghurt 1-2 tblsp
- Matbutcha sauce
- Silantro
- Wheat tortilla

lauantai 21. toukokuuta 2016

Selfiekeppi

Hahaa, niin se vaan kävi, että tuli minunkin hankittua selfiekeppi. Sorruin. Olen alkamassa kuvailemaan enemmän videoita ja muutenkin enemmän sisältöä someen ja blogiin niin ajattelin että moinen kapistus olisi ehkä hyvä omistaa. Ainakin ensikokeilun perusteella loistava ostos, on varmaan myös syksyn häämatkalle oiva seuralainen.. miehen lisäksi :D

Vielä olisi hankintalistalla videokuvailuja varten ainakin pöytämallinen kolmijalka ja mikrofoni, en ole vaan vielä ehtinyt selvittää minkä sortin mikrofonin tarvitsen.


Vai mitä? ;)

torstai 12. toukokuuta 2016

Avokadopasta jämistä

Tein ensimmäistä kertaa elämässäni avokadopastaa. Ajattelin että kyllähän sellainen onnistuu tuosta vain kun löytyy pastaa ja puolitoista avokadoa, ja kyllähän se onnistuikin. Hyvää!

Ainekset:

-1,5-2 kypsää avokadoa
-muutama valkosipulin kynsi
-tuoretta korianteria
-vihreä chili ilman siemeniä
-tujaus sitruunamehua
-parmesania 0,5-1dl
-juustoraastetta 0,5-1dl
-suolaa ja pippuria

-gluteenitonta pastaa n 400g raakapaino

Laita pasta keittymään kattilaan runsassuolaiseen veteen. Silppua chili ja korianteri ja murskaa valkosipuli tarjoiluastiaan. Laita joukkoon sitruunamehua ja lusikoi avokado joukkoon. Lisää juustoraasteet ja mausteet. Sekoita kunnolla mössöksi. Maista. Lisää suolaa tarvittaessa.

Ota talteen desin verran pastan keitin vettä. Valuta pasta. Lisää keitinvesi mössöön ja pastat myös. Sekoita.



Tarjoile. Nauti.


Lisänä söimme paistettuja halloumiviipaleita. Miehen työkaverit eivät olleet kuulemma uskoneet että on mahdollista tehdä tällaista jämäruokaa kun miehellä oli seuraavana päivänä eväänä tätä :D





maanantai 9. toukokuuta 2016

Weekend



Viikonloppu oli ihana ja lämmin, yritinkin viettää mahdollisimman paljon aikaa ulkona. Ilokseni myös kirsikkapuut hehkuvat jo toukokuun lämmössä, kävin ihailemassa niitä lauantaina.


Iphone 6s ja sen kamera jaksaa edelleen ällistyttää. Varsinkin valoisassa saa ihan supertarkkoja kuvia, mukavaa kun ei nykyään tarvitse enää kärsiä kehnosta kuvanlaadusta vaikka olisi kamera jäänyt kotiin.

Sunnuntaina käytiin Klaukkalassa moikkaamassa mummia äitienpäivän kunniaksi. Saatiin syödä vatsat täyteen soijarouhehernekeittoa ja keksejä. Mummilavierailulla ei koskaan jää nälkä!







Kotiintultua lepäiltiin hetki ja sitten vielä marssittiin ulos pienelle porrastreenille. 
Iltakävelyt kesäisessä säässä on kyllä niin ihania, ei niistä saa tarpeekseen.


Tänään onkin jännää kun illalla käydään kurkistamassa häitä varten juhlapaikkaehdokasta. Toivottavasti natsaa! :)

-Natasa




perjantai 6. toukokuuta 2016

Omakotikullankallis


Ei vitsit mikä päivä eilen sään puolesta! Ei pysty käsittää miten onkin kesä ihan yhtäkkiä. Tapasin vanhaa työkaveria ja meillä oli hyvät keskustelut ihanissa Töölönlahden maisemissa. Kyllä tää Helsinki on ihan mun paikka, ainakin niiltä osin missä on vettä lähellä!

Muutto on ollut muutamaan kertaan mielessä tässä lähiaikoina ikävien mölyävien naapureiden takia, mutta toisaalta tykkään Herttoniemenrannasta niin paljon, että ei viitsisi varsinkaan väliaikaisesti siirtyä mihinkään. Meillä on asuntosäästelyt meneillään ja viimeistään kahden vuoden päästä on kuitenkin muuttohommat OMAAN KOTIIN sitten edessä.


Maisemien lisäksi täältä rannasta on vielä ihan loistavat kulkuyhteydet itään ja keskustaankin päin ja vuokra on ihan kohtuullinen saunallisesta asunnosta. Kyllä varmaan tässä oleillaan, vaikka välillä meinaa mieli muuttua. Toivottavasti naapurit osaavat pian vaieta.


Kotitoimistokin on päässyt muuttamasn kesäisten säiden vuoksi parvekkeelle. Tää on toimistorakkautta.


Ihanaa päivää kaikille!

-Natasa



keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Aloittelijan kotitreeni

Mistä lähteä liikkeelle kun tuntuu että kunto on rapistunut vuosien saatossa niin ettei kehtaa edes lähteä mielenkiintoisen lajin peruskurssille kokeilemaan, kun tietää jo etukäteen ettei siitä tule mitään? Näin ei pitäisi todellakaan ajatella, vaan kannattaisi lähteä rohkeasti salille tai treeneihin, mutta sellainen mukavuusalueelta poistuminen ei tosiaan ole kaikkien juttu, ainakaan aluksi. Ei ollut minunkaan!

Seuraavaksi esittelemäni, varmaan maailman simppelein treeniohjelma mahdollisti aikoinaan sen, että kuukauden kotitreenin jälkeen uskallauduin vihdoin ilmoittautumaan thainyrkkeilyn peruskurssille, ja jaksoin siellä mielestäni oikein mainiosti. (E-bingo-voitto tuki myös päätöstäni lähteä treenaamaan. Go Veikkaus!) Vaikka kurssiohjelmassa sanotaankin että peruskurssi sopii kaikentasoisille, on jonkinlaisesta pohjakunnosta vähintäänkin sellainen hyöty, että saa treeneistä enemmän irti.

Tämän treenin kun yhdistät monipuoliseen ja terveelliseen ruokavalioon ja käyt lisäksi päivittäin 30-60 min kävelylenkin niin "kesäkunto" on taattu!

Kohtapa tykkäät! ;)


Maailman yksinkertaisin kotitreeni:


Kotitreeni toteutetaan kiertoharjoitteluna, eli ensin tehdään yksi kierros kaikkia liikkeitä putkeen, pidetään pieni tauko 2-5 min ja sitten tehdään toinen kierros. Kierroksia 3-4 oman kuntotason ja jaksamisen mukaan.

Ideana treenissä on viikko viikolta lisätä toistomäärää pikkuhiljaa ja jo 8 viikossa tunnet huomattavan eron! Tämä oikeasti toimii.

Esimerkkiohjemassa on siis merkittynä toistomääriä, mutta jos toistomäärät tuntuvat liian suurilta, ota pari toistoa pois aluksi, eteneminen ohjelmassa tapahtuu kuitenkin ohjelman mukaisesti ja toistoja lisätään joka viikko 2.

Liikkeet:

1.Etunojapunnerrus

Polvet maassa tai normaali "miesten" punnerrusasento. Voi tehdä aluksi myös penkkiä vasten polvet maassa jos et saa yhtään punnerrusta maasta. Yritä kuitenkin, kyllä se sieltä tulee kun vaan punnertaa ;)

2. Kyykky

Lantion levyisestä haara-asennosta, kyykisty rauhallisesti 90 asteen kulmaan ja nouse samoin raihallisesti ylös. Pidä huoli polven linjauksesta, polvi kakkosvarpaan kanssa linjassa. Toisilla varpaat osoittavat suoraan eteen, toisilla aavistuksen ulospäin. Keskity kun teet, tämä ei ole nopeuskilpailu.

3.Pohjeliike

Nouse päkiöille seisomaan ja laskeudu rauhallisesti alas. Kädet voivat olla lantiolla tai jos tarvitset tukea niin ota vaikka pöydän kulmasta.

4.Vatsat 

Vatsarutistus selimakuulla polvet koukussa, voit laittaa jalat esimerkiksi sohvan reunan alle tukeutumaan jos tuntuu etteivät jalat pysy muuten maassa.

5.Dipit

Penkkidippi. Asetu tuolin eteen ja ota sen reunoista kiinni. Pudota itsesi alas, kädet 90 asteen kulmaan ja nosta itsesi takaisin tuolin tasolle. Pidä takamus lähellä penkkiä, älä karkaa.

6.Selänojennus jalkojen nostolla (Superman)

Asetu vatsallesi lattialle. Käset suoraan eteen. Nosta käsiä ja jalkoja samanaikaisesti ylöspäin ja palaa lähtöasentoon.

Jos liikkeistä on epäselvyyttä niin suosittelen googlettamaan tekniikkavideoita, niitä löytyy pilvin pimein netistä. Nämä liikkeet ovat kyllä aloittelijalle aika turvallisia

Siinäpä ne! Tsemppiä treeneihin!



Trust me I'm a wellness coach!

Ai että mikä mahtava ilma tänään onkaan ulkona, jos meinaatte treenata niin ehdottomasti ulkona ;)

sunnuntai 1. toukokuuta 2016

Wappu

Eka kerta kaivarin vappupiknikillä, vaikka mielessä ollut jo monen monta vuotta. Mukana oli aivan mahtavia tyyppejä, eväinä meillä mm. falafelejä ja sipsia. Ja vähän liian monta irtokarkkia ;) Mutta kuten aina tolkutan itsellenikin, välillä saa herkutella!

Näihin kuviin näihin tunnelmiin:



Mitjan kanssa oli hyvä meininki!

Triathlonisti Mitja Kylliäisen löytää mm. facebookista, sinne seuraamaan ja tsemppaamaan!




Toivottavasti muillakin oli mukava vappu!